Selecteer een pagina

Support

Om u nog beter van dienst te zijn bij technische problemen, kunt u ons ticketsysteem gebruiken. U hoeft niet te bellen, maar meldt via de button ‘Storing melden’ uw storing of vraag en contactgegevens. Iemand van ons team neemt vervolgens contact met u op. In geval van een storing wordt u binnen 1 uur geholpen. Mocht het nodig zijn, dan staat een monteur gegarandeerd binnen 4 uur bij u in de apotheek.

Ervaart u technische problemen met uw automaat? Vaak kunt u deze zelf oplossen. Onderstaand vindt u tips voor het oplossen van uw storing of foutmelding. Staat uw probleem er niet bij? Neem dan contact op.

Technisch probleem?

Gebruik onderstaande button en wij nemen contact met u op!

Antwoord op veelgestelde vragen

Barcodescanner of aansluiting werkt niet

Kijk of de scanner juist is aangesloten en werkt. De scanner kan op een andere computer worden aangesloten om te controleren of deze wel of niet werkt. Als deze in orde is, kan er (tijdelijk) een andere ‘vrije’ USB poort op de PS24 computer gebruikt worden om toch te laden.

Herstart de automaat. Bij blijvend probleem, neem contact met ons op via een tic

Koppeling AIS werkt niet

Op het achterscherm verschijnt 40 seconden na het scannen van een pakket de melding ‘Remote server has been timed out’. De verbinding met de AIS kan niet tot stand worden gebracht.

Deze storing ligt meestal niet aan de PS24. Wij raden u aan contact op te nemen met uw AIS aanbieder.

Geen internet verbinding

Indien er geen netwerk- of internetverbinding is, kan de Pharmaself24 niet laden. Herstart de automaat. Bij blijvend probleem, neem contact op met uw ICT aanbieder.

Bakjes worden niet gepakt

Bij deze storing kan de Pharmaself een foutmelding geven op het achterscherm.

  • Controleer of het bakje te ver naar achter staat t.o.v. de andere bakjes,  waardoor de grijper het bakje niet kan opnemen.
  • Controleer of het bakje te hoog staat waardoor de grijper het bakje niet kan opnemen. Staat deze iets te hoog, neem dan het foute bakje uit en druk op het plankje waarop het bakje rust en druk deze fors naar onder. Hierdoor komt het plankje weer ‘recht’ te staan. Herplaats het bakje.

Het kan ook zijn dat de grabber vervuild is of scheef staat. Neem dan contact met ons op via een ticket.

Bakjes lopen aan

Bij het opnemen of terugplaatsen lopen de bakjes aan en maakt dan een schrapend geluid. Mogelijk staat de grijper scheef of is herkalibratie nodig. Herstart de automaat. Blijft het probleem zich voordoen, stuur ons een ticket en wij nemen contact met u op.

Achterscherm of voorscherm vast of werkt niet
  • Druk op het touchscreen op het achterscherm en toets de toegangscode in.
  • Kies ‘Configuratie en onderhoud’.
  • Kies ‘Shut down’.
  • Kies ‘OK’.
  • Wacht tot het achterscherm ‘No Sync’ of een zwart scherm  aangeeft.
  • Zet de hele PS24 uit met behulp van de rode of zwarte knop op de UPS (deze is via een van de voordeurtjes te bereiken).
  • Maak de grote achterdeur open en kijk of er een bakje op de grijparm (grabber) staat.
  • Als er geen bakje op de grijparm staat, controleer dan of de koperkleurige meenemer welke bovenop de grijparm zit in het midden staat en sluit de achterdeur af.
  • Staat er wel een bakje op de grijparm handel dan verder als omschreven staat bij ‘Bak op de grijper (Melding Error 11 of 13)’.
  • Sluit alle deuren van de automaat.
  • Zorg dat de rode noodknop (optie) aan de achterzijde niet ingedrukt staat. Deze is te ontgrendelen door deze rechtsom te draaien, waarna deze knop terugspringt.
  • Minimaal 31 seconden nadat de PS24 is uitgezet, mag deze weer aangezet worden met de rode of zwarte hoofdknop op de UPS. Eerder aanzetten betekent dat de PS24 niet juist opstart en fouten geeft.
Bak op de grijper (Melding Error 11 of 13)

Sluit via het achterscherm het programma af met de ‘Shut Down’ toets. Het scherm zal eerst egaal blauw worden, gevolgd door een zwart scherm met de tekst ‘No Sync’, ‘No Signal’ of een zwart scherm. Is het programma niet met deze toets uit te zetten omdat het achterscherm geblokkeerd is, mag de Pharmaself24 zoals hieronder staat beschreven worden uitgezet.

Maak aan de zijkant (waar pinrol en PC zit) de Pharmaself24 open en druk 2 seconden op de hoofdknop van de UPS. De Pharmaself24 staat uit als de ventilatoren geen geluid meer geven.

Open de grote deur van de Pharmaself24 aan de achterzijde met behulp van de driekantsleutel. Als het bakje helemaal of deels nog op de grijparm (grabber) staat, zal het bakje handmatig moeten teruggeschoven op de lege plaats waar het bakje thuis hoort. Het bakje zit via geleiders op de grijparm vast en kan niet worden afgenomen, maar alleen naar links of rechts worden verschoven. Door de arm waarop de grijper is bevestigd te bewegen naar voor, achter, omhoog en/of omlaag, kan de juiste positie gekozen worden. Schuif het bakje rustig terug op de lege plaats. Lukt dit niet helemaal en blijft het bakje halverwege steken, zet de arm dan nog een halve centimeter hoger en probeer opnieuw.

Controleer of het bakje, wat je hebt teruggeplaatst, op dezelfde manier in het vak zit als de bakjes ernaast. Bovenop de robotarm zit een koperkleurig metalen meenemer . Plaats deze meenemer in het midden van de grijparm.

Controleer of de rode noodknop naast het laadluikje op de achterzijde niet meer ingedrukt staat. Door deze met de klok mee naar rechts te draaien kan de noodknop in de originele stand gezet worden.

LET OP. Om schade aan de machine te voorkomen mag er geen bakje meer op de grijparm (grabber) staan als de machine gestart wordt.

Zet de Pharmaself24 weer aan met de hoofdknop op de UPS. Het duurt enige minuten voordat de Pharmaself24 weer volledig opgestart is.

Sms-berichten worden niet verzonden

Dit kan doordat de GSM-unit in de Pharmaself24 geblokkeerd staat. Herstart de automaat. Controleer op het achterscherm in de geladen lijst of de berichten hierna wel verzonden worden. Indien u de tekst in het eerste bericht heeft aangepast met vreemde tekens of door gebruik van de return-toets, kan het zijn dat het bericht niet wordt verzonden. Controleer de tekst. Mocht geen van bovenstaande acties helpen, neem dan contact met ons op via een ticket.

s.

Pakket zoek

Volg onderstaande procedure:

  • Log in op het achterscherm
  • Druk op ‘Afhaalfuncties’
  • Druk op ‘Opgehaalde afhaallijst’
  • Bij iedere klantnaam staat ook een ‘PRR-nr’. Noteer dit PRR-nummer.
  • Ga naar het hoofdmenu
  • Druk op ‘Configuratie en onderhoud’
  • Druk op ‘Logs’
  • Druk op ‘Weergave Log Status’
  • In de logs staat een kolom ‘Phase’. Zoek in deze kolom het PRR-nummer.
  • Op deze regel staat de tekst ‘Acquire PRR0000XXXX, pos 461’ ‘Pos 461’ is het locatienummer in de Pharmaself.
  • Ga terug naar ‘hardware configuratie’ daarna ‘Robotica’  en vervolgens ‘neem bakje uit’
  • Toets hier het baknummer in en druk op ‘OK’
  • Het betreffende bakje wordt nu opgehaald
  • Neem pakketje uit of controleer op juistheid en druk dan op ‘bakje terug’
Melding ‘Security Error’ op achterscherm

Controleer of de Rode Noodknop aan de laadzijde is ingedrukt. Door naar rechts met de klok mee te draaien, komt de knop naar voren en is de fout hersteld. Herstart de PS24 volgens de procedure.

Avanti melding voorscherm

Windows start niet goed op en achterscherm blijft zwart. Schakel de automaat uit via de rode of zwarte knop op de UPS.

Sluit een toetsenbord met een (paarse) ps2 aansluiting aan op de achterzijde van de computer. Druk een keer op enter. Er zal nu op het voorscherm een balkje door het beeld bewegen. Dit kan minuten duren. Als de pc na deze procedure nog niet doorstart kan je de automaat aan laten staan en 10 seconden de powerkabel uit de pc trekken.

Indien het probleem blijft aanhouden, verwijder de USB stick uit de computer en schakel de automaat uit via de UPS. Na 31 seconden mag je de machine weer inschakelen.

Helpt dit nog niet, stuur ons dan een ticket.

Voorscherm blijft grijs

Herstart de automaat. Controleer vooraf of er een bak op de grijper staat. Helpt dit nog niet, neem dan contact met ons op via een ticket.

Achterscherm blijft zwart

Controleer of de kabels aan de monitor goed vastzitten. Herstart de automaat.

CCV-betaalautomaat

Controleer of op het display van de betaalautomaat ‘Welkom’ staat. Indien dit niet het geval is, neem contact met ons op via een ticket. Vermeld hierin welke melding er op het display staat aangegeven of welke melding de klant krijgt.

Wekelijkse bookingslijst

U ontvangt geen Wekelijkse Bookingslijst of Statistieken per e-mail. Neem contact met ons op via een ticket.

Wilt u op uw locatie ook een
24-uursautomaat?

Neem dan contact op met onze verkoopafdeling.

Meer weten over de mogelijkheden?

Vraag onze gratis brochure aan en bekijk op uw gemak welke mogelijkheden de Pharmaself24 u biedt.

Contact

Pharma Robots B.V.
Kapittelweg 18

4827 HG Breda
Contacteer ons